Hjälper till med mer än bara mat
Hemleverans på landsbygden 
Säker betalning kort eller Swish

Villkor

Villkor

Läs genom våra villkor innan ni genomför beställningen.
  • Villkoren gäller från 2023-01-01

• Allmänt
Dessa Allmänna kundvillkor gäller mellan konsumenten (”Du”) och Lantkört i Sjuhärad (”Vi”) vid hemleverans av produkter. Genom att kryssa i avsedd ruta i Nätbutiken godkänner Du innehållet i dessa villkor samt intygar riktigheten i de uppgifter som lämnas.

För att handla i Nätbutiken måste du ha fyllt 18 år och ha rätt att ingå avtal.

• Avtal
Som kund är Du ansvarig för att ingen annan kan använda Dina personuppgifter. Om Du misstänker att någon obehörig fått tillgång till Dina personuppgifter ska detta omgående anmälas till oss. Om en sådan anmälan inte gjorts ansvarar Du för alla köp som gjorts med Dina personuppgifter.

Du är ansvarig för att hålla registrerad information uppdaterad (telefonnummer, e-postadress och eventuell annan obligatorisk information).

Vi förbehåller oss rätten att i enskilda fall neka eller ändra Din beställning, exempelvis om felaktiga personuppgifter har uppgivits. 
Vi förbehåller oss rätten att stänga av Dig som kund om missbruk av tjänsten uppmärksammats. Vid eventuell avstängning blir Du informerad om detta.

• Orderbekräftelse
När Vi har mottagit Din order skickas en orderbekräftelse per e-post till Dig senast 00.00 samma dag.

• Ersättningsvara
Om en beställd vara inte finns i lager när ordern plockas, kommer i mån det är möjligt, en lämplig ersättningsvara istället plockas. 
Om Du accepterar att ersättningsvara plockas måste Du vid beställningstillfället kryssa i rutan för detta.
Om Du INTE vill ha en ersättningsvara måste Du vid beställningstillfället kryssa i rutan för detta.

• Priser
* Hemleverans debiteras för närvarande 249 kr för en beställning med upp till 3 stycken standard papperskassar. För extra kassar debiteras 49 kr styck och 99 kr plockningsavgift efter var 4:e kasse.

* Extra ärenden(apotek, spel mm) under samma beställning debiteras 99kr , därefter 49kr/extra ärende/kasse.

* Hjälp med uppackning debiteras 149kr.
Alla priser anges inklusive moms. 

• Hemleverans 
Hemleverans sker inom det valda leveransintervallet till den adress Du angett, eller till annan leveransadress som Du har angivit när beställningen genomfördes.
Du ansvarar för transportörens framkomlighet till leveransadressen (i fordon och till fots).

Beroende på väglag och trafik kan tidpunkten för hemleverans komma att behöva justeras. Vid eventuell avvikelse från valt leveransintervall kontaktas Du på angivet telefonnummer.

Vi har som ambition att leverera Din order på angiven leveranstid, med reservation för eventuella förseningar och driftstörningar. 
Dina varor anses levererade när Du tagit emot dem, alternativt att varorna lämnats vid angiven plats. 

• Ändring och komplettering av Din order
Du kan alltid ändra eller komplettera din beställning fram till klockan 00.00 dagen innan din leverans.

 Vikt
För att undvika onödigt slitaget på vår personal är maxvikten på plockade kassar ungefär 4-6 kg/st. Kassarna är därför inte alltid packade fulla vid leverans.

• Restaurangmat
I mån av tid tar vi emot beställningar av hämtmat från de lokala restaurangerna i Svenljunga. 
Ring oss gärna för att höra om det är möjligt för oss att köra ut.
Hemkörningsavgift per hushåll 149kr.
Hämtmat beställs och körs ut mån-fre mellan kl 10.00-19.00 i mån av tid och beställning för detta görs senast kl 18.00.

• Beställning och avbokning
www.lantkort.se kan Du se vilka dagar vi kör dem olika turerna för den aktuella veckan för leverans. För att garanterat få Din leverans på önskad dag måste Din beställning inkomma till oss senast klockan 00.00 söndagen före leveransen är tänkt att ske. Du kan därefter ändra och komplettera din beställning fram till 00.00 dagen före din leverans.

Avbokning ska ske senast klockan 18.00 dagen före leverans. Det kostar inget att avboka en order, om Du avbokar enligt villkoren. Vi har rätt att debitera Dig för eventuella extrakostnader detta innebär till en summa av 500 kr.

• Ej mottagen vara
Om Du inte kan ta emot Dina varor vid hemleverans gör transportören en bedömning om varorna kan lämnas. Under förutsättning att transportören kommer fram till Din ytterdörr lämnas varorna utanför dörren. När varorna har lämnats övergår ansvaret för varorna till Dig.

Om mottagandet av varor inte kan ske inom valt tidsintervall är Du skyldig att ta kontakt med oss. Kontaktuppgifter finns på hemsidan eller på orderbekräftelsen.

Om Du inte kan motta Dina varor inom överenskommen tidsintervall har vi rätt att debitera hela orderns värde. Vi har också rätt att debitera Dig för eventuella extrakostnader detta innebär till en summa av  500 kr, t ex tillkommande transportkostnader eller behov av varuåterlämning.
Om Du inte kan ta emot en hemleverans, och vi inte kommit överens om att varorna lämnas utanför Din dörr, återlämnas ordern till butiken. 

• Betalning
Säker betalning sker med kort eller Swish.

• Åldersgräns för vissa varor
Vid köp av apoteksvaror, tobak, alkoholhaltiga varor samt andra varor med åldersgräns för köp kommer vi att kräva legitimation vid hemleverans.

• Personuppgifter
Vi behandlar Dina personuppgifter i samband med köpet. Läs mer om GDPR på www.datainspektionen.se

• Oförutsedda händelser
Vid försenad eller utebliven leverans, som inte beror på Dig, kan Vi enligt Konsumentköplagen (SFS 1990:932) under vissa omständigheter befrias från att fullgöra leveransen. Dina varor är under leveransen försäkrade hos Länsförsäkringar förutsatt att de i förväg blivit betalda till Lantkört i Sjuhärad.

• Reklamation
Om något går fel eller om Du önskar reklamera en vara ska kundtjänst i den aktuella butiken kontaktas så snart som möjligt efter att felet har upptäckts. Vi kan ej läggas i skuld över dåliga varor då det är butikens ansvar att se till att dessa hålls i gott skick. Våra transportörer ser alltid till att kontrollera datum samt varans yttre skick i butiken innan leverans.

• Tvist
Om Vi inte kommer överens kan Du anmäla ärendet till Allmänna reklamationsnämnden (ARN), Box 174, 101 23 Stockholm, www.arn.se som kostnadsfritt prövar tvister mellan konsumenter och näringsidkare. Vi medverkar i tvistlösningsförandet och följer ARN:s rekommendationer.

• Kundtjänst
Vid frågor ombeds du kontakta kundtjänst via 0761-600504 mellan klockan 09.00-20.00. Övrig tid kontaktas Vi på mejl, kontakt@lantkort.se
Share by: